메뉴 건너뛰기

군사국방

국방뉴스

[ISW] 러시아의 공세 캠페인 평가, 2024년 9월 6일

by Summa posted Sep 07, 2024
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄

```html 요약

요약

  • 미국과 유럽 관리들은 이란이 우크라이나 침공을 지원하기 위해 러시아에 수백 개의 단거리 탄도 미사일을 제공했다고 보고했습니다.
  • 이란 탄도 미사일의 이전은 이란과 러시아 간의 심화되는 전략적 파트너십의 일부입니다.
  • 미국 국방부 장관 로이드 오스틴은 9월 6일 어떤 특정 무기도 우크라이나의 "게임 체인저"가 될 수 없으며 우크라이나군이 미국에서 제공한 무기를 러시아 내 러시아 군사 목표에 대한 장거리 공격에 사용하도록 허용해도 전쟁의 상태가 바뀌지 않을 것이라고 말했습니다.
  • 오스틴은 단일 무기 시스템이 전쟁의 흐름을 바꾸지 않을 것이라고 말한 것이 맞지만, 그의 발언은 무기 시스템과 이에 수반되는 교전 규칙이 우크라이나의 역량에 어떤 영향을 미치는지, 그리고 역량의 변화가 전쟁의 흐름을 바꿀 수 있다는 것을 무시합니다. 서방의 군사 지원은 우크라이나의 자 vệ 능력에 여전히 중요하며, 오스틴의 성명은 러시아 후방 집결 지역을 방해하는 데 필요한 우크라이나의 장거리 공격 능력 요구 사항을 무시합니다.
  • 우크라이나의 서방 파트너들은 9월 6일 독일 람슈타인 공군기지에서 열린 우크라이나 방위 연락 그룹에서 우크라이나에 추가 군사 지원을 약속했으며, 이 중 상당 부분은 당장 제공되지 않을 것으로 알려졌습니다.
  • 러시아군은 전선 전체에서 점점 더 많은 우크라이나 군인들을 항복시키고 있으며, 이는 러시아 사령관들이 이러한 전쟁 범죄의 확산을 지지하는 것처럼 보이기 때문일 가능성이 큽니다.
  • 러시아 관리들은 국제원자력기구(IAEA) 사무총장 라파엘 마리아노 그로시와의 회동을 이용하여 자포리자 원자력 발전소(ZNPP)와 자포리자주를 점령한 러시아의 정통성을 입증하려는 오랜 노력을 추진하는 한편, 쿠르스크 원자력 발전소(KNPP)에 대한 우크라이나의 위협에 대한 거짓 이야기를 홍보하여 쿠르스크주에 대한 우크라이나의 침공에 대한 서방의 지원을 약화시키려고 시도했습니다.
  • 러시아 연방 검열 기관인 로스콤나드조르는 최근 채택된 러시아 텔레그램 채널의 익명성을 해제하도록 설계된 법률을 시행하기 위한 초안 절차를 게시하고 즉시 삭제했습니다. 이는 러시아의 극우 텔레그램 커뮤니티의 반발을 받은 후일 가능성이 큽니다.
  • 크렘린은 앞으로 러시아 정보 공간에 대한 완전한 통제권을 확립하겠다는 의지를 표명했으며, 로스콤나드조르가 최근 제안한 규정을 현재 철회했음에도 불구하고 러시아 소셜 미디어와 텔레그램 채널의 익명성을 해제하려고 다시 시도할 가능성이 큽니다.
  • 크렘린은 러시아 정체성과 이념을 형성하기 위한 노력의 일환으로 러시아 대통령 행정부 부국장 세르게이 키리옌코를 러시아의 정보 노력을 감독하는 직책에 계속 임명하고 있습니다.
  • 러시아는 소셜 미디어 플랫폼에서 정보 작전을 사용하여 운동 활동을 유발하는 기능을 개발하기 위한 노력을 계속하고 있으며, 수년 동안 우크라이나 정보 공간을 사용하여 이러한 기능을 연마해 왔습니다.
  • 러시아군은 9월 6일 우크라이나 돌출부 전역에서 계속된 전투 속에서 최근 쿠르스크주에서 잃었던 위치를 되찾았습니다.
  • 우크라이나군은 최근 포크로프스크 근처에서 잃었던 위치를 되찾았고, 러시아군은 최근 토레츠크 근처에서 진격했습니다.
  • 우크라이나에서 확인된 러시아 군인 사망자에 대한 오픈 소스 추적 결과 러시아 자원봉사자가 러시아 수감자 신병과 동원된 인력보다 더 많이 사망한 것으로 나타났습니다.
``` ### 분류: 군사, 정치, 외교 ### 관련된 주요국가: 미국, 러시아, 우크라이나 ### 향후 전망: 러시아와 우크라이나 간의 전쟁은 계속될 것으로 예상되며, 서방 국가들은 우크라이나에 대한 군사 지원을 계속할 것으로 예상됩니다. 러시아는 우크라이나에서 점령한 영토를 합병하려고 할 가능성이 있으며, 이는 전쟁을 더욱 확대시킬 수 있습니다.

[원문]

ISW Logo

Russian Offensive Campaign Assessment

Support ISW

Riley Bailey, Christina Harward, Kateryna Stepanenko,

Davit Gasparyan, Annika Ganzeveld, and George Barros


September 6, 2024, 9pm ET

Click here to see ISW's interactive map of the Russian invasion of Ukraine. This map is updated daily alongside the static maps present in this report.


Click here to see ISW’s 3D control-of-terrain topographic map of Ukraine. The use of a computer (not a mobile device) is strongly recommended for accessing this data-heavy tool.


Click here to access ISW’s archive of interactive time-lapse maps of the Russian invasion of Ukraine. These maps complement the static control-of-terrain maps that ISW produces daily by showing a dynamic frontline.


Click here to see ISW's interactive map of Ukraine's incursion into Kursk Oblast.

Click here to read the major new report from Drs. Kimberly and Frederick W. Kagan, "Ukraine and the Problem of Restoring Maneuver in Contemporary War."

US and European officials reported that Iran delivered hundreds of short-range ballistic missiles to Russia to support Russian President Vladimir Putin’s invasion of Ukraine. An anonymous US official confirmed to the Wall Street Journal (WSJ) that Iran delivered the missiles to Russia and a senior European official stated that more shipments of Iranian missiles to Russia are expected. Iran and Russia previously signed a contract in December 2023 to send Iranian Ababil close-range ballistic missiles and Fateh-360 short-range ballistic missiles to Russia. It is unclear, however, exactly what kind of missiles are included in the recently delivered shipment to Russia. Reuters reported on July 7 that Iran expanded at least two of its defense industrial sites outside Tehran since August and October 2023 to support the production of drones and missiles, some of which are meant to go to Russia. Russia recently intensified missile and drone attacks against Ukraine, notably continuing to use Iranian-developed Shahed-131/136 drones and North Korean ballistic missiles. Russia will likely use Iranian-provided ballistic missiles to target Ukrainian energy. military, and civilian infrastructure over the coming fall and winter to further destabilize Ukrainian society and disrupt Ukraine’s defense industrial base (DIB).


US Defense Secretary Lloyd Austin stated on September 6 that no specific weapon would be a "game changer" for Ukraine and that allowing Ukrainian forces to use US-provided weapons for long-range strikes against Russian military targets within Russia would not change the status of the war. Austin is correct that no single weapon system will change the course of the war, but his comments ignore how weapon systems and their accompanying rules of engagement do affect Ukrainian capabilities, and that changes in capabilities can change the course of wars. Western military assistance remains crucial for Ukraine's ability to defend itself, and Austin’s statement ignores the Ukrainian long-range strike capability requirement necessary to disrupt Russian rear staging areas. Austin reiterated a Biden Administration talking point that since Russia has moved aircraft conducting glide bomb strikes out of range of US-provided ATACMS missiles, it somehow renders Ukraine’s request to use ATACMS in Russian territory against hundreds of known stationary military objects moot. ISW has previously noted there are at least 209 of 245 (over 85 percent) known Russian military objects in range of ATACMS that are not air bases and not within range of US-provided HIMARS that the US does allow Ukraine to use in Russia under limited circumstances. Austin also argued that Ukraine has its own domestically produced capabilities that can attack Russian targets well beyond the range of Western-provided Storm Shadow cruise missiles. Most of Ukraine's long-range strike capabilities come from domestically produced long-range drones, which Ukraine cannot use to cause the same level of damage as long-range missiles due to drone payload limitations. Russian forces can also more easily harden facilities against Ukrainian drones than Western-provided missiles. Ukraine has begun to produce and successfully field long-range precision weapons with payloads more comparable to Western-provided long-range missiles but currently lacks the quantity of these domestically produced systems to significantly threaten Russian military targets within Russia at scale.


Ukraine therefore can only use a limited number of domestically produced long-range strike systems and Western-provided HIMARS to significantly threaten a limited number of Russian military objects within Russia. This scarcity is not reflective of all the long-range strike capabilities that Ukraine possesses, and Western decision-making continues to artificially suppress Ukraine's overall long-range strike capability. ISW has assessed at length that long-range strikes against Russian military targets within Russia would degrade Russia's ability to leverage sanctuary space in Russia for offensive operations in Ukraine and place significant operational pressures on the deployment of Russian air defense, electronic warfare (EW), logistics, command and control (C2), and military support assets. Russia, on the contrary, continues to actively expand its ability to maintain deep precision strikes against Ukraine by increasingly procuring ballistic missiles from Iran and North Korea, and continuing to expand its missile production.


Key Takeaways:


  • US and European officials reported that Iran delivered hundreds of short-range ballistic missiles to Russia to support Russian President Vladimir Putin’s invasion of Ukraine.


  • The transfer of Iranian ballistic missiles is part of the deepening strategic partnership between Iran and Russia.


  • US Defense Secretary Lloyd Austin stated on September 6 that no specific weapon would be a "game changer" for Ukraine and that allowing Ukrainian forces to use US-provided weapons for long-range strikes against Russian military targets within Russia would not change the status of the war.


  • Austin is correct that no single weapon system will change the course of the war, but his comments ignore how weapon systems and their accompanying rules of engagement do affect Ukrainian capabilities, and that changes in capabilities can change the course of wars. Western military assistance remains crucial for Ukraine's ability to defend itself, and Austin’s statement ignores the Ukrainian long-range strike capability requirement necessary to disrupt Russian rear staging areas.


  • Ukraine's Western partners pledged additional military aid to Ukraine during the Ukraine Defense Contact Group at Ramstein Airbase in Germany on September 6, a significant portion of which will reportedly not be delivered in the immediate future.


  • Russian forces are increasingly executing surrendering Ukrainian soldiers throughout the frontline likely in part because Russian commanders appear to be endorsing the proliferation of such war crimes.


  • Russian officials attempted to use a meeting with International Atomic Energy Agency (IAEA) Director General Rafael Mariano Grossi to pursue longstanding efforts to legitimize Russia's occupation of the Zaporizhzhia Nuclear Power Plant (ZNPP) and Zaporizhia Oblast, while also promoting false narratives about a Ukrainian threat to the Kursk Nuclear Power Plant (KNPP) to weaken Western support for Ukraine's incursion into Kursk Oblast.


  • Russian federal censor Roskomnadzor published and immediately deleted a draft procedure to implement a recently adopted law designed to deanonymize Russian Telegram channels, possibly after receiving backlash from the Russian ultranationalist Telegram community.


  • The Kremlin signaled its commitment to establish full control over the Russian information space in the future and will likely reattempt to deanonymize Russian social media and Telegram channels even though Roskomnadzor withdrew its recently proposed regulations for now.


  • The Kremlin continues to appoint Russian Presidential Administration Deputy Head Sergei Kiriyenko to positions overseeing Russia's informational efforts as part of efforts aimed at shaping Russian identity and ideology.


  • Russia continues efforts to develop a capability to use information operations on social media platforms to trigger kinetic activity and has been using the Ukrainian information space for several years to hone this capability.


  • Russian forces recently regained lost positions in Kursk Oblast amid continued fighting throughout the Ukrainian salient on September 6.


  • Ukrainian forces recently regained lost positions near Pokrovsk, and Russian forces recently advanced near Toretsk.


  • Open-source tracking of confirmed Russian military deaths in Ukraine suggests that more Russian volunteers have died in Ukraine than Russian convict recruits and mobilized personnel.

Click here to read the full assessment.

NEW | Interactive Map of Hundreds of Known Russian Military Objects in Range of ATACMS

Follow ISW on social media:


Facebook | X | YouTube | Instagram | LinkedIn | Threads | Bluesky


Visit our website | Job & Internship Opportunities

Donate online or by sending a check to the Institute for the Study of War at 1400 16th Street NW, Suite #515, Washington, DC, 20036. Please consider including the Institute for the Study of War in your estate plans.


ISW is a tax-exempt organization under section 501(c)(3) of the Internal Revenue Code. Donations are tax-deductible to the extent permitted by law.

The Institute for the Study of War (ISW) is a non-partisan, non-profit, public policy research organization. ISW advances an informed understanding of military affairs through reliable research, trusted analysis, and innovative education. We are committed to improving the nation's ability to execute military operations and respond to emerging threats in order to achieve US strategic objectives.



  1. [공지] 참조 사이트

    Date2023.12.14 BySumma
    read more
  2. [ISW] 이란 업데이트, 2025년 4월 23일

    Date2025.04.24 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  3. [ISW] 이란 업데이트, 2025년 4월 7일

    Date2025.04.08 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  4. [ISW] 이란 업데이트, 2025년 2월 26일

    Date2025.02.27 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  5. [ISW] 이스라엘-하마스 전쟁(이란) 업데이트, 2024년 11월 29일

    Date2024.11.30 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  6. [ISW] 러시아의 공세 캠페인 평가, 2024년 11월 21일

    Date2024.11.22 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  7. [ISW] 러시아의 공세 캠페인 평가, 2024년 11월 19일

    Date2024.11.20 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  8. [ISW] 러시아의 공세 캠페인 평가, 2024년 10월 29일

    Date2024.10.30 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  9. [ISW] 러시아 공세 캠페인 평가, 2024년 9월 8일

    Date2024.09.09 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  10. [ISW] 러시아의 공세 캠페인 평가, 2024년 9월 6일

    Date2024.09.07 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  11. [ISW] 러시아의 공세 캠페인 평가, 2024년 8월 27일

    Date2024.08.28 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  12. [ISW] 러시아의 공세 캠페인 평가, 2024년 6월 20일

    Date2024.06.21 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  13. [ISW] 이스라엘-하마스 전쟁(이란) 업데이트, 2024년 6월 18일

    Date2024.06.19 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  14. [ISW] 이스라엘-하마스 전쟁(이란) 업데이트, 2024년 6월 13일

    Date2024.06.14 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  15. [ISW] 러시아 공세 캠페인 평가, 2024년 6월 6일

    Date2024.06.07 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  16. [ISW] 러시아 공세 캠페인 평가, 2024년 5월 7일

    Date2024.05.08 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  17. [ISW] 러시아 공세 캠페인 평가, 2024년 4월 7일

    Date2024.04.08 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
  18. [ISW] 러시아 공세 캠페인 평가, 2024년 3월 8일

    Date2024.03.09 Category국방뉴스 BySumma
    Read More
Board Pagination Prev 1 Next
/ 1
위로